Menu

Gran Canaria – relacja z pobytu

Gran Canaria to jedna z wysp Kanaryjskich położona na Oceanie Atlantyckim niedaleko wybrzeży Afryki. Podróż tam odbyliśmy dobre kilka lat temu jednak nie pisałam o niej jeszcze na blogu. To były czasy kiedy nie posiadałam jeszcze lustrzanki, więc zdjęcia są jakie są.

Kiedy zdecydowaliśmy się na wyjazd, a decyzja była bardzo spontaniczna (jak zresztą większość naszych wyjazdów) nie mieliśmy w głowie konkretnego miejsca docelowego. Padło na Gran Canarię, ponieważ jedyny hotel „All inclusive”, który miał wolne pokoje na „last minute” znajdował się właśnie tam. Do dziś uważam, że trafiliśmy tam nie przez przypadek. To właśnie na Gran Canarii spędziłam swoje pierwsze prawdziwe i niezapomniane wakacje. Pierwszy raz w życiu też czułam, że na takich jestem.

Wynajęliśmy pokój w hotelu Paradise Lago Taurito. Przy rezerwacji dostaliśmy czerwone bransoletki, z którymi nie rozstawaliśmy się przez całe 2 tygodnie pobytu. Były ważne bo to dzięki nim można było wchodzić za darmo do aqua parku a w wielkiej hotelowej restauracji nikt z personelu nie pytał jaki przedział obiadowy mamy wykupiony (half board czy all inclusive), wystarczyło spojrzeć na rękę. Nasz pokój był duży i przestronny z wbudowaną szafą jak z resztą w większości hoteli. Dla mnie najważniejsza była sprawna klimatyzacja, a miłym zaskoczeniem był duży taras z widokiem na palmowy park, pole golfowe, scenę, na której codziennie wieczorem odbywały się małe koncerty i zabawy oraz aquapark a przy lekkim wychyleniu się można było dojrzeć kawałek morza. Jedyny minus hotelu (nie wiem czy dalej tak jest) to płatne Wi-fi, które było kompletną porażką gdyż prawie w ogóle nie działało. Skargi składane były bez przerwy.

Gran Canaria 18

Hotel był ogromny, miał zewnętrzną szklaną windę, z której jadąc można było podziwiać cały resort. Na zewnątrz znajdował się ciąg sklepików, w których można było zaopatrzyć się w niezbędne wakacyjne rzeczy. Jakieś 50 metrów od hotelu znajdowała się niewielka plaża, gdzie codziennie obserwowaliśmy przepiękne zachody słońca! Hotel miał także taras (poniżej) gdzie znajdowały się baseny i jacuzzi tylko dla gości Lago Taurito.

Gran Canaria 3

Gran Canaria 13

Gran Canaria 12

Gran Canaria 21

Gran Canaria 20

Gran Canaria 19

Gran Canaria 4

Ogród oraz park przy resorcie był niesamowitym miejscem. Można było tam podziwiać roślinność typową dla tamtejszego klimatu (wszelkiego rodzaju kaktusy i palmy). Miejsce to było bardzo zadbane a w środku znajdowała się duża klatka z kolorowymi papugami.

Gran Canaria 5

Gran Canaria 1

Odwiedziliśmy zoo/park rozrywki „Palmitos Park” gdzie pierwszy raz oglądaliśmy pokazy delfinów oraz papug. Jeśli się tam wybieracie koniecznie weźcie ze sobą jedzenie i wodę! Ceny mają kosmiczne.

Gran Canaria 7

Gran Canaria 6

Gran Canaria 10

Ten „Pan” kompletnie nie bał się ludzi. Widocznie stwierdził, że na jego terenie nikt mu nie podskoczy.

Gran Canaria 9

Gran Canaria 2

Plaża „Playa de Amadores” to jedna z najpiękniejszych plaż Gran Canarii. Znajduje się 5 min jazdy samochodem od resortu.

Gran Canaria 23

Przejażdżka po górach znajdujących się niedaleko „Palmitos Park”

Gran Canaria 22

Wybraliśmy się też na wydmy Diunas de Maspalomas. Krajobraz niczym z pustyni Sahary, warty wizyty. Nie zapomnijcie o chroniącym stopy obuwiu, gdyż piasek jest tam naprawdę gorący. My niestety nie zdając sobie z tego sprawy przespacerowaliśmy się po niej w „japonkach”. Nie polecam! Za wydmami znajduje się morze i długa ciągnąca się wzdłuż wybrzeża plaża wraz z małą częścią przeznaczoną dla nudystów.

Przed wejściem na pustynię skorzystaliśmy z przejażdżki wielbłądami.

Gran Canaria 14

W miasteczku Puerto De Mogan ( znajdującym się zaraz obok resortu Paradise Taurito) wybraliśmy się w podróż łodzią podwodną Submarine.

Gran Canaria 16

Gran Canaria 15

Gran Canaria 11

Wyprawa w góry Montana, kończąca się na Puerto de la Aldea to najpiękniejsza wyprawa krajobrazowa na jakiej byłam. Góry w pewnym momencie, były tak wysokie, że pod wpływem ciśnienia zatykało nam uszy ale widoki były nieziemskie. Na wyprawę wybraliśmy się samochodem, który wypożyczyliśmy na całe 2 tyg. przy rezerwacji biletów lotniczych. Jest także opcja wynajęcia samochodu na miejscu w resorcie jednak koszt wynajmu jest znacznie wyższy.

Gran Canaria 24

Zachód słońca z plaży w Paradise Taurito.