Menu

Majorca, Cala Ratjada – Relacja z pierwszego dnia pobytu!

Przylot na Majorkę, Cala Ratjada

Na Majorkę, do Cala Ratjada przylecieliśmy wcześnie rano, a więc praktycznie od razu zaczęliśmy korzystać z wolnych wakacyjnych dni. Pomimo zmęczenia podróżą nie zamierzaliśmy długo przebywać w hotelu. Po zarejestrowaniu się i zmianie odzieży na bardziej odpowiadającą klimatowi wyruszyliśmy na tak zwane „zwiady”, czyli  „ciekawe co jest za rogiem… a co jeśli pójdziemy w prawo… a może gdy skręcimy w lewo odkryjemy coś ciekawego…. . Pierwsze dni są zazwyczaj najbardziej ekscytujące ponieważ nie znamy kompletnie miejsca i wszystko co widzimy jest nowe, a że w pierwszych dniach nigdy się nie opalam z tego względu, że moja skóra jest tak biała, że jeśli wybrałabym się prosto na plażę pewnie zaliczona zostałabym do „pomidorów” a skórę ściągałabym następne 2 tygodnie, więc zwiedzamy okolice!

Pierwsze wrażenia

Szybko przekonaliśmy się jak piękna jest Cala Ratjada, pomimo, że oddalona od lotniska o ponad godzinę (dojazd samochodem) to dla tych widoków i atmosfery naprawdę warto! Nasz hotel zewsząd otoczony był pięknymi miejscami. Z jednej strony (10min spacerem) znajdował się punkt widokowy (patrz niżej) z którego można było dostać się na piękną złocistą plażę (zdj 3 ).

MAJORCA15Bezlogo

MAJORCA2bezlogo

MAJORKA2bez

MAJORCA6bezlogo

Obierając zaś trasę z drugiej strony hotelu po 15 min spaceru między uroczymi sklepikami i straganami znaleźliśmy się w małym porcie, z którego można było powędrować trasą widokową wzdłuż wyspy.

MAJORCA14BEZlogo

Na koty także natrafiliśmy! Słodziaki 🙂

MAJORCA9BEZlogo

MAJORCA11bezlogo

Podziwialiśmy urocze domki w bieli z kolorowymi okiennicami. Miło zobaczyć inny styl budownictwa i dobierania kolorów.

MAJORCA12BEZLOGO

MAJORCA10BEZLOGO

Kolorowe pęki papryk powieszone prawie przy każdym straganie i sklepikach z jedzeniem.

MAJORCA18BEZlogo

Nie jestem fanką picia piwa podczas upałów ale znaleźliśmy knajpkę gdzie podawali tak mocno schłodzone, że nie mogliśmy się oprzeć!